UA-93774838-1

вівторок, 14 березня 2017 р.

Сушимо м'ясо в похід.

сушимо м'ясо у похід Пропоную вашій увазі два рецепти сушеного м'яса. М'ясо для сушіння можна брати яке вам більше до смаку. В'ялену яловичину можна їсти й без термічної обробки як перекус. Але сьогодні йтиметься саме про сушене м'ясо яке прекрасно зберігається і не псується навіть у багатоденних спекотних літніх походах, що перевірено багаторічною практикою!

 Тушковане м'ясо я брала лише у найперші свої походи. Для мене цей продукт виявився дуже не зручний  та з великою кількістю недоліків:


тушковане м'ясо1. Велика вага - окрім м'яса ви несете на своїх плечах вагу рідини, і чим менш якісні консерви, тим більше рідини
2. Важко знайти якісний продукт - у більшості виробників частка м'яса дуже маленька. Пам'ятаю як ми купили у Криму тушковану свинину, у якій із м'яса були тільки свинячі шкірки, а все інше - незрозуміла желейна жижа.
3. Проблема утилізації консервних банок. Якщо ви дбаєте за чисте довкілля, а я сподіваюсь, що так воно і є, вам доведеться носити брудні банки до першого цивілізованого смітника. А це може бути кілька днів.
4. Великий об'єм однієї банки. Якщо ви ходите соло або вдвох, то банки на одне приготування буде забагато.

 Тож розуміючи усі ці недоліки, ще на початку своєї туристичної "кар'єри", я почала шукати альтернативні варіанти. Найкраща заміна тушкованому м'ясу - сублімоване, але виготовити його вдома доволі складно, а от сушене м'ясо може зробити кожен. На той час в інтернеті було небагато статей на цю тему і майже усі вони дублювали один рецепт. За цим рецептом, який був поширений ще за часів радянського союзу, нам пропонувалося м'ясо перекрутити на фарш, обсмажити та тільки після цього висушити. Саме так я його і приготувала, але жодного смаку традиційній вечірній каші це м'ясо не додало - воно було сухим і несмачним. Чоловік мене насварив і сказав, що краще буде носити важкі консерви, ніж їстиме таку несмачну кашу. Але я не здалася. Повернувшись з походу, я почала далі вивчати цю тему і шукати рецепти, але вже на американських сайтах. Виявилось, що американці дуже полюбляють в'ялене м'ясо і часто використовують його як перекус. Їм і у голову не приходило термічно обробляти м'ясо перед сушкою. У наступний похід я вже висушила м'ясо " по-американські". Результатом я була повністю задоволена і багато років не зраджувала цьому рецепту. Лише нещодавно я його трохи змінила. Справа у тому, що для економії газу я почала готувати каші з пластівців і цільні шматочки м'яса не встигали проваритися і розм'якнути. М'ясо за зміненим рецептом виходить більш швидкого готування та і вдома його швидше підготувати до сушіння.



інгредієнти для сушіння м'яса

 Нам знадобиться:

1. м'ясо - з розрахунку 65 грамів на людину на одне приготування. Сухого м'яса вийде приблизно 20 грамів.
2. цибуля - кількість беріть за смаком, у мене це приблизно одна цибулина на пів кіло м'яса.
3. сіль - треба трохи більше, ніж при звичайному приготуванні.
4. чорний перець - за смаком.
5. улюблені спеції - за бажанням.


М'ясо сушене "По-Американські"


1. М'ясо, у мене свинина, промиваємо і витираємо насухо.
2. Якщо на м'ясі є плівки чи жили, то можете їх видалити.
3. Нарізуємо м'ясо тоненькими скибочками.



як найтонкіше нарізуємо м'ясо

4. Натираємо на дрібній терці, або пропускаємо через м'ясорубку цибулю.
5. Додаємо цибулю до м'яса, солимо та перчимо. Можете додати за смаком улюблені спеції.
6. Залишаємо маринуватися на 3-4 години.
7. Промариноване м'ясо розвішуємо на решітці духовки або розкладаємо у сушарці. Якщо сушитимете у духовці, то температуру виставляйте мінімальну і лишайте відкритими дверцята.



сушимо м'ясо у духовці або сушарці

8. Сушимо м'ясо до готовності. У сушарці воно висихає за ніч.
9. Готове м'ясо ріжемо на менші шматочки, я це роблю великими ножицями.



висушене м'ясо


М'ясо сушене "Швидкого приготування".


1. М'ясо промиваємо і витираємо насухо.
2. Пропускаємо м'ясо через м'ясорубку
3. Пропускаємо цибулю через м'ясорубку.



робимо фарш для сушіння

4. Додаємо сіль та перець за смаком, можете додати улюблені спеції.
5. Перемішуємо і лишаємо фарш у холодильнику на кілька годин.
6. Формуємо з фаршу плоскі котлетки, чим тонше, тим ліпше, і розкладаємо їх у сушарці. У духовці таким способом я не сушила, але думаю, що це теж можливо.



котлетки з фаршу

7. Подрібнюємо висушене м'ясо. Це легко робиться руками.



готове сухе м'ясо


 Смачної каші та легких рюкзаків!

4 коментарі:

  1. Дякую, Світлано, за цікаву і корисну статтю! Хотів би дещо уточнити. Скільки часу треба готувати м'ясо за "американським" рецептом? Скільки приблизно часу його треба сушити в духовці? Дякую. Богдан

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Доброго дня, Богдане. Мені приємно, що стаття стала вам у нагоді. Зазвичай м'ясо повністю висихає за 12-15 годин при температурі сушіння 60-70С. Час буде залежати від товщини нарізки м'яса та температури сушіння. По готовності я більше орієнтуюсь "на дотик", а не на час. М'ясо повинно бути сухим, не вологим, та "світлішати" на згинах.
      У останні походи сушу переважно "швидким" способом - менше клопоту.

      Видалити
  2. Доброго дня. Таке запитання: скільки треба часу, щоб потім приготувати м'ясо "по -американські" з кашею? Або, якщо ми будемо готувати макарони,то як одночасно приготувати і вже висушене м'ясо? Дякую.Тетяна

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Доброго дня, Тетяно. Я роблю так - сушене м'ясо та сушені овочі заливаю холодною водою і ставлю на вогонь. Далі два варіанти. 1)Якщо варю кашу з крупи, яка довго розварюється (гречка, рис і тому подібна) то одразу після закипання води додаю крупу. М'ясо встигає приготуватися за час варіння крупи.
      2) Якщо у меню пластівці, які варяться лише кілька хвилин, кус-кус чи макарони швидкого приготування, то даю м'ясу з овочами поваритися на слабенькому вогні хвилин 5, а потім додаю крупу чи макарони.
      В останніх походах повністю перейшла на другий варіант сушіння м'яса - економить час і швидше готується - не треба проварювати у варіанті з пластівцями)))

      Видалити

Коментувати